Smink och hår-guide



1.

Jag börjar med att sätta upp mitt hår i en bulle så att jag inte får allt i håret HEHEH..



Sedan så använder jag SPOTLESS deep cleansing eller vad det heter som jag tvålar in i ansiktet (gnuggar lite extra där finnarna finns). Sedan sköljer jag bara bort det, precis som vanlig tvål. Den är jättebra man ska använda den morgon och kväll så tar det bort alla finnar, den finns att köpa på apoteket finns en hel serie med SPOTLESS.

2.

Efter det använder jag denna SPOTLESS Oilfree matifying som jag använder efteråt för att återfukta ansiktet annars blir det jättetort efter att ha använt face'washen.

Om jag är riktigt torr använder jag L'oreal HYDRAFRESH den är moket bro.

3.

Nu är det dags för sminket först använder jag en concealer som även den tillhör i serien SPOTLESS, den är bra för den täcker samtidigt som den torkar ut finnar.
Lägger concealer framförallt på näsan och kinderna där jag är ganska röd och har finnar, annars lägger jag på allt jag vill täcka.

Såå..

4.





(Okej det blev lite för öhm... mycket HAHAHAAHAH men det brukar jag alltid fixa när jag lagt, såg inte så bra o sminka i camen HAHAHAAH)

Nu brukar jag använda h&m puder jag använder inte foundation för det är inte bra
det räcker med puder det är minst lika bra, H&M pudret är både bra och billigt så det rekomenderar jag starkt.
Ett tips jag ger är att använda rouge annars använd bara pudret på kinderna för det framhäver kindbenen.
Själv får jag även lägga på ögonlocken och under ögonen för jag brukar alltid vara vitare där än på ansiktet så måste göra det.

5.

Dipliner
Lägger detta för att det är fint och det är lite orginellt inte alla som har det och det gör att ögonen ser större ut.
Använder H&M's eftersom jag inte tycker det spelar så stor roll vad jag har för märke på nått sånt precis HAHA.

Ah sådär nånting...
Brukar även ibland lägga eyeliner för det kan bli finare då eftersom det är svart där uppe.
Isåfall bara lite inte hårt utan ganska ljust, jag lägger så det blir "ljusare och ljusare" ju närmare ögonvrån det kommer.


6.

(Fortfarande inte fixat de för bruna facet HAHAHAHA)
Så lägger jag mascara ah , som vanligt?
Just nu använder jag telescopic mascara och tror det är l'oreal ser inte för att texten är utsuddad...


Ibland använder jag lösögonfransar men mina är gamla nu ska köpa nya.

7.

Sen tiiiewp lägger jag ju tiiewp ffoundatiiownnnnnwnwnw tiewwp på läppawrnaah såklawrt mwhwiwhhiwhiwhi ;*********
NOT..

Jag lägger olika läppglans, nu har jag börjat lägga först rött läppstift och sen ett rosa labello, gillar att blanda olika läppglans och se hur de blir HIHI.
Blandar och håller på tills det blir en färg jag gillar


8.

SMINKET DONE!

9.
NOW TO THE HAIR!

Oooooooooookej, verkligen ingen hårdag idag



Borstar först igenom hela mitt hår. Sen så sätter upp mitt hår i 3 sektioner eftersom jag har så pass tjockt hår så jag sätter upp det som underhår-mellanhår-överhår.

Min plattång:

Den är jättebra, den var ganska dyr och den är köpt hos frisören HEHEHE dock älskar jag att locka mitt hår och denna rekomenderar jag verkligen inte att locka håret med för den är jättedålig till de men att platta är den perfekt och det går ju att locka men bara inte så bra!
Det blir typ såhä (Fast det kan bli bättre bara det att mitt hår var katastrof idag):


Produkter jag använder:

Tar bara ett sprut på "varje sektion" jättelångt ifrån för denna är jättedålig, köp aldrig den.. håret blir bara fettigt & den luktar handsprit.


Dust it rekomenderar jag verkligen, perfekt när håret ser dött ut och man vill att det ska bli mer volym.
Såhär gör du lägg lite kanske en halv cm innan hårbottnen och sen ruffsa lite jag lägger typ helt annorlunda HAHAHAHA ja bara lägger lite i hjässan och ruffsar, de bli pörfäkt!

Använder inte hårspray det gör bara håret hårt och det sliter sjukt mycket också..
Äger faktist inte ett hårspray nu HAHA


(Fixade knappt aldrig håret för det var hopplöst)

Kommentarer

Kommentera här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

Bloggadress:

Din kommentar:

Trackback
RSS 2.0